Priser

Priserna uppdateras löpande i shoppen. Varje pris måste anses vara dagsaktuellt om inget annat är avtalat. Alla priser visas exklusive moms. Frakt tillkommer på varje order om inget annat har avtalats enligt information nedan. GSIT äger rätt att ändra priser i shopen utan föregående avisering. Mellan GSIT och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt överenskommit.

För beställningsvaror och ej lagerförda varor förbehåller GSIT sig rätten att makulera order i ett sådant fall då vi ej kan erhålla varan från någon av våra leverantörer eller att varans pris avsevärt förändras. 

Beställning

Vid beställning erhåller du som kund en orderbekräftelse per epost. Detta är ett erkännande att vi mottagit ordern men ej en bekräftelse på att vi kan leverera. Vid detta skede anses ordern vara bekräftad.

Vi förbehåller oss rätten att makulera order om vi ej kan införskaffa produkten eller om inköpspriset avsevärt förändras från inköpstillfället. 

Betalning

Betalning sker mot faktura, leasing/finansiering.. Köp mot faktura eller hyra genomgår sedvanlig kreditprövning innan ordern godkänns.

Fakturan skall betalas inom 30 dagar. Vid försenad betalning har GSIT rätt att ta ut dröjsmålsränta enligt räntelagen samt lagstadgad påminnelseavgift och inkassoavgift inkluderat indrivningskostnader.

Produkterna förblir GSIT’s egendom till dess full betalning erlagts.

Om det finns skäligt tvivel avseende kundens betalningsförmåga har GSIT rätt att förkorta kredittiden, kräva förskottsbetalning eller annan säkerhet för framtida leveranser.

Leverans

Leveranser från GSIT sker inom Sverige och av GSIT eller distributör eller anlitad transportör eller budfirma med angivna leveransvillkor.

Vi debiterar som standard en fraktkostnad på alla våra leveranser. Detta gäller om inget annat anges. 

Då vi i dagsläget främst jobbar med externa distributörer så kan leveranser ske i olika försändelser och också med olika speditörer. Det kan vara, utöver Postnord som är vanligast, Bring, DHL, Schenker, UPS eller annan speditör.

När vi tar emot er order hanterar vi den skyndsamt och har som mål att återkomma med ett leveransbesked innan dagens slut. 

GSIT bär inget ansvar för försening relaterade till transportör, försening eller restnotering hos tillverkare eller distributör.

När ordern är behandlad hos leverantörs lager finns ingen möjlighet att ändra leveransadress. Var noga med att korrekt leveransadress är ifylld innan ordern läggs.

För beställningsvaror och ej lagerförda varor förbehåller GSIT sig rätten att makulera order i ett sådant fall då vi ej kan erhålla varan från någon av våra leverantörer eller att varans pris avsevärt förändras. 

Reklamation & Garanti

Kunden ska vid mottagande av leverans kontrollera produkten och leverans att den är i godtagbart skick samt att produkten är komplett och korrekt. Skulle det vara något felaktigt i leveransen skall detta meddelas GSIT omedelbart, dock inom 5 dagar från leveransdatum samt returnera produkten på av GSIT angivet sätt.

Det finns två typer av garantiärenden:

  1. DOA, produkten är defekt vid leverans
  2. Övrig garanti

Gällande dessa två typer av ärenden gäller de villkor som GSIT har gentemot tillverkaren. Kundens villkor är desamma som dessa.

Vid reklamation ska kunden kontakta GSIT för instruktioner om vidare förfarande. 

Garanti täcker inte fel som uppstått på grund av yttre påverkan eller förändring av produktens funktion eller utseende.

Garantitiden kan skilja sig mellan olika produkter och tillverkare. Detta specificeras i produktinformationen på respektive produkt. GSIT lämnar inga ytterligare garantier utöver respektive tillverkares specificerade garantivillkor om inget annat avtalats.

GSIT krediterar dig. Eventuell kreditering sker alltid till
fakturerat pris. Om den beställda produkten har fler ingående komponenter
som sammantaget fakturerats som ett enhetspris kommer kredit baseras
på varje komponents inköpspris vid tillfället för affären.

Transportskador

Kunden ska vid mottagande av transporten kontrollera de levererade produkterna. Eventuell transportskada skall omedelbart anmälas till GSIT och transportören. I förekommande fall ska dolda skador anmälas så fort som möjligt, senast inom en vecka från mottagandet. Dröjer det längre tid än så förlorar kunden samt GSIT rätt att göra anspråk mot transportören.

Retur

Retur av vara sker enbart vid felaktig leverans eller av ärenden av typen Reklamation & Garanti som godkänts av GSIT om inget annat avtalats mellan GSIT och kund.

Alla produkter måste returneras i obrutna originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör och vara fria från smuts, prislappar, skador, tejp med reklam etc. Om produkten inte uppfyller dessa krav görs avdrag med minst 15%. Vid bruten förpackning görs avdrag på minst 15% alternativt 500 SEK beroende på produktens värde. När godset är inskickat och mottaget görs en kontroll gentemot din returansökan. Brutna förpackningar accepteras inte (undantag är självklart DOA/Garanti). Felaktiga returer skickas tillbaka.